Klantenbinding

Bouw betekenisvolle relaties met je klanten op die verder gaan dan een simpele zakelijke transactie. Speel in op de wensen en behoeften en verhoog zo je cross-selling en herhaalaankopen.

Cloudselling | Klantenbinding

Klanten behouden is de échte sleutel tot succes

 Wil jij klanten behouden, maar vertrekken ze nu naar de concurrent? In de B2B industrie is het vaak extra complex om verloren klanten weer terug te winnen. De beste oplossing is het voorkomen dat je ze überhaupt verliest. Maar hoe zorg je dat klanten loyale afnemers worden van jouw producten en diensten? Maak van klanten enthousiaste ambassadeurs voor je bedrijf en til klantenbinding naar een hoger niveau.  

Wat is klantenbinding?

Klantenbinding (ook wel klantretentie genoemd), is de strategie om bestaande klanten voor langere tijd aan jouw bedrijf te binden. Hoe langer en beter de relatie is tussen jou en de klant, hoe meer herhaalaankopen je krijgt.

Ook vormen bestaande tevreden klanten vaak een mooi uithangbord voor nieuwe klanten. Immers, de beste reclame is reclame van bedrijven die al zaken met je doen.

Cloudselling | Klantenbinding

 Stap voor stap naar loyale klanten 

Klantenbinding is een onmisbaar onderdeel voor iedere marketing- en salesstrategie, maar hoe zet je een effectieve funnel op? Dit is onze aanpak. 

Analytics

1. De doelgroepen analyseren

Hoe gaan klanten meer producten en diensten afnemen? Door de doelgroep goed in kaart te brengen, zien we snel waar de behoeften en wensen van bestaande klanten liggen.

Analytics

2. Klantreis optimaliseren

Als een klant een aankoop heeft gedaan, wat dan? We optimaliseren de klantreizen zodat een klant nooit het gevoel heeft ‘vergeten’ te worden en informatie krijgt op momenten dat daar behoefte aan is. 

KPI

3. Processen en automatisering

Hoe meer processen vanzelf gaan, hoe meer we kunnen besparen. We kijken welke processen automatisch kunnen terwijl we een persoonlijkere ervaring voor de klant creëren. Het beste van twee werelden.

KPI

4. Referenties en herhaalaankopen

In de processen sturen we klanten naar de producten en diensten waar ze op basis van eerdere interesse het meeste aan hebben. Herhaalaankopen voelen voor klanten hierdoor als waardevolle aanvullingen.

“People think of loyalty as a customer for a lifetime, but it’s really much simpler than that. It’s about the next time, every time. – Shep Hyken

Klantenbinding uitbesteden aan Cloudselling 

Bijzonder tevreden klanten realiseer je met een goed merk, eerlijke prijs, betrouwbaar imago en een uitstekende klantenservice. Dit lijkt veel, maar hoeft niet al jouw tijd in beslag te nemen. Wij helpen je graag bij het opzetten van processen en het creëren van duurzame content. Benieuwd wat wij precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor een eerste advies over het verbeteren van klantenbinding.

Klantenbinding

Waarom is klantenbinding belangrijk?

Het is goedkoper om bestaande klanten te houden dan nieuwe klanten te zoeken. Daarnaast is cross-en upselling eenvoudiger en zorgen tevreden klanten vaak voor nieuwe klanten. Een goede klantretentie-strategie geeft je:  

  • Meer kennis over je doelgroep 
  • Efficiëntere opdeling van klanten in kleinere groepen 
  • Persoonlijkere benadering van je doelgroep 
  • Eenvoudigere upselling en cross-selling aan bestaande klanten 
  • Meer mogelijkheden tot marketing met customer loyalty- en referral programma’s 

    Aan de slag met klantenbinding

    Benieuwd hoe wij de klantloyaliteit voor jouw bedrijf kunnen verhogen? Vul onderstaand formulier in en we nemen snel contact op voor een kennismaking.