Home → Expertises → Internationale marketing
Internationale marketing
Zet zorgeloos de stap naar het buitenland met een doordachte online strategie. Houd rekening met cultuurverschillen zodat je producten en diensten ook over de grens succesvol ontvangen worden.
Internationale marketing voor bedrijven
Wil jij internationaal ondernemen? Bij het introduceren van je product of dienst aan een nieuwe doelgroep is een goede marketingstrategie onmisbaar. Een strategie die rekening houdt met de voorkeuren en wensen van je klanten in het buitenland. Want die kunnen nog wel eens sterk verschillen met de Nederlandse markt… Ontdek wat écht werkt voor je internationale klanten en ga succesvol de grens over.
Waar ga jij in het buitenland zakendoen?
Wil je graag internationaal ondernemen, maar twijfel je welk land de meeste potentie heeft? Door een analyse van je huidige data kunnen wij de markten met de meeste potentie inzichtelijk krijgen. We houden hierbij rekening met je huidige bezoekers en bestaande klanten en brengen de markttrends en ontwikkelingen in kaart. Met een online marktanalyse zet je de eerste stap naar een tactische lancering van je bedrijf in het buitenland.
Onze werkwijze
Je huidige online marketingstrategie vormt het uitgangspunt voor alle internationale marketingactiviteiten. Hoe zetten we de volgende stap?
1. Klant- en doelgroepenanalyse
We starten met een analyse van de buyer- en customer journey in het land waar je de markt wil veroveren. Ook brengen we de concurrentie in kaart. Deze kennis nemen we vervolgens als uitgangspunt bij het opstellen van de key performance indicators (KPI’s).
2. Marketing contentkalender
De contentkalender verbindt alle marketingactiviteiten en bepaalt welke marketingmiddelen voorrang krijgen. Blijken Fransen bijv. veel meer op Facebook aanwezig te zijn, dan zetten we meer budget in op dit marketingkanaal.
3. Inzetten marketingcampagnes
Voor alle marketingmiddelen die we inzetten, maken we de best passende formats voor de gekozen doelgroep. Zo kan een video erg goed werken bij een social media campagne, maar werkt een korte puntenlijst in een email weer beter.
4. Optimaliseren en specificeren
Met diverse tools meten we de effecten van alle marketingcampagnes. We maken datarapportages per land of een overkoepelende visie, op basis van de doelen. Vanuit de data optimaliseren we de campagnes om de KPI’s te behalen.
““To be successful and grow your business revenues, you must match the way you market products with the way your prospects learn about and shop for your products.” – Brian Halligan, chief executive Hubspot
Internationale marketing uitbesteden aan Cloudselling
Het opstellen van een goede marketingstrategie en plan van aanpak voor een internationale markt is lastig. Kennis van de lokale markt en klanten is vaak nog onvoldoende aanwezig en je neigt snel te denken vanuit je eigen lokale mindset. Bij Cloudselling staat een team van no-nonsense specialisten voor je klaar met kennis van en connecties in de Europese markt. Door onze ervaring met internationale projecten en klanten kunnen wij je advies geven en strategieën direct implementeren. Stap voor stap, met korte lijnen en duidelijke taal.
Internationale marketing ‘op z’n hollands’?
Door rekening te houden met cultuurverschillen creëer je campagnes die je nieuwe doelgroep echt aanspreken. Een goede internationale marketingstrategie zorgt voor:
- Vlekkeloze uitbreiding van je Nederlandse branding naar het buitenland
- Goed inzicht in je nieuwe doelgroep en hun behoeften
- Optimaal ingerichte website met op maat gemaakte content
- Sterke online vindbaarheid voor de populairste zoekmachines
- Effectieve targeting van de nieuwe markt(en) en doelgroep(en)
Aan de slag met internationale marketing
Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Kom meer te weten over de internationale marketingstrategieën en analyses die we voor onze klanten hebben gemaakt.