HomeExpertises → Contentmarketing

Content marketing

Zorg dat je top of mind blijft bij potentiële klanten in alle fasen van het aankooptraject. Met een sterke contentstrategie krijg je meer naamsbekendheid, meer bezoekers én meer conversies.

Cloudselling | Contentmarketing

 Je contentstrategie optimaliseren? 

Wil jij de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten? Een nieuwe dienst introduceren? Wat je doel ook is, contentmarketing loopt als een rode draad door alle marketingactiviteiten. Maar hoe creëer je content die klanten raakt en leads genereert? Geef je online identiteit een enorme boost en laat je content voor je werken.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente inhoud om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden. Het uiteindelijke doel is natuurlijk meer leads, conversies en sales. Hoe je dat krijgt? Met een heldere strategie, overzichtelijke contentkalender en enthousiaste specialisten die jouw klanten op alle momenten in de klantreis weten te raken.

Cloudselling | Contentmarketing

 Stap voor stap naar een ijzersterke contentstrategie 

Content vormt een essentieel onderdeel van alle marketingactiviteiten, maar hoe krijg je een overkoepelende strategie met een uniforme tone of voice? Dit is onze aanpak.

Analytics

1. Jouw doelen bepalen

Eerst moeten we begrijpen wie jouw klanten zijn en wat jij graag wil bereiken. We kijken welke content we kunnen inzetten voor de contentstrategie.

Analytics

2. Interne en externe analyse

In deze fase analyseren we interne en externe data en kijken we welke content past binnen de verschillende fasen van de customer journey.

KPI

3. Contentkalender

De content die we maken, publiceren en verspreiden, zetten we een contentkalender en KPI’s op. Zo ben je altijd op de hoogte van de laatste stand van zaken.

KPI

4. Hero - Hub - Hygiene

We zetten verschillende marketingmaterialen in, zoals blogs, whitepapers, videos, nieuwsbrieven. Deze content verdelen we onder volgens het hero, hub en hygiene model.

“Het doel? Klanten tegemoetkomen in de klantreis met content die aanspreekt, converteert en keer op keer weer raakt. Daar helpen wij graag bij.”

 Contentmarketing uitbesteden aan Cloudselling 

Met het uitbesteden van contentmarketing heb je de mogelijkheid om een specialist van buitenaf naar jouw organisatie te laten kijken. Je krijgt hierdoor waardevolle en onpartijdige feedback om het maximale uit jouw content te halen. Data en jarenlange ervaring vormen de basis van ons advies, een flinke dosis enthousiasme en doorzettingsvermogen zorgen voor een strakke planning en gestroomlijnde processen. Wij zijn verantwoordelijk, jij controleert. Zo zorgen we samen voor continuïteit en succes in jouw online contentstrategie.

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag de content audit aan.

Team

Voordelen van contentmarketing

Content marketing helpt bedrijven om de doelgroep aan te trekken, te enthousiasmeren en te overtuigen. Goede contentmarketing zorgt voor:

  • Verbeterde online vindbaarheid
  • Verhoogde naamsbekendheid
  • Betere aansluiting op de behoeften van je doelgroep
  • Meer conversies en leads

Aan de slag met contentmarketing

Wil je groeien in naamsbekendheid, bezoekers en conversies en weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op met één van onze specialisten via onderstaand contactformulier.